Ola-Fans

Hejsan...

Jag läste maddes blogg imorse, ( www.justmadde.blogg.se ) som jag alltid brukar göra varje dag men inte läst den på några dagar eftersom jag inte varit hemma eller haft tillgång till en dator. Läste hennes inlägg om att vara ett Ola-fans, jag kunde inte skrivit det bättre själv eller sagt det bättre själv.

Att vara ett Ola-fans för mig är samma sak. Jag är också så sjukt trött på att personer frågar en varför just man tycker så mycket om Ola och hans musik. När jag fick upp ögonen för Ola det var när han kom med i Idol, första gången jag verkligen fastnade för Ola det var när han skulle sjunga Mandy för juryn men under hela låten fick han inte fram ordet mandy. Jag skrattade så himla mycket, men jag var fast för denna killen, han verkligen bjöd på sig själv, han skrattade bara åt det själv och glömmer aldrig när dem frågade honom - Vad hände där inne Ola? Vad heter låten du sjöng? Ola- Mandy, men det blev en Olaversion. Jag blev fast och där började min resa tillsammans med Ola. 2007 såg jag honom för första gången live och då har han ändå hållt på med sin musik i 1 år, men hade ingen möjlighet att se honom 2006 men följde honom ändå med hans låtar och allt.

2007 på rix fm i helsingborg där såg jag Ola första gången live.
Den bästa dagen i mitt liv i alla fall en av dem helt magiskt fanns inga ord att beskriva det.
Sen har spelingarna med Ola bara rullat på kanske inte sett honom så himla många gånger live
som alla andra men när jag kan och har möjlighet så är det klart jag tar chansen.

Jag har träffat o lärt känna såna underbara personer genom Ola som verkligen är sanna vänner.
Ställer upp för en i vått o torrt utan tvekan. Vara på en spelning med Ola o tillsammans med tjejerna
det är verkligen LYCKA rakt igenom. Det är så svårtatt förklara för personer som inte varit o sett Ola eller får den känslan när jag ser honom live o med tjejerna.

Men jag säger som Madde skrev i sin blogg o sa, vad är det för skillnad om jag tycker om Ola och hans musik jämfört med en som gillar Takida och är ett Takida Fans? Sak samma, men har en killkompis som är helt galen i Magnus Uggla och hans musik och alltid varit, han brukar alltid säga till mig att Magnud Uggla är samma sak som vad Ola är för dig, han betyder lika mycket som vad Ola betyder för dig. Det är så himla bra sagt för han verkligen förstår mig när jag vill höra på Ola eller snackar om spelningar o så, han verkligen fattar det för han gör likadant med Magnus Uggla, och jag accepterar det och han accepterar mitt.

Förstår bara inte varför alla andra också bara kan acceptera det.
Jag kände bara att jag var tvungen att skriva av mig lite om detta eftersom jag blev inspirerad av Maddes blogg hiiihii
men det är sanning rakt igenom.

Jag är så sjukt stolt o glad över att vara ett av Ola-fansen och jag är mer glad över att få
träffat såna underbara töser genom honom o hans musik. Älskar er över allt anat och ni vet vilka ni är <3

Kärlek till er allihopa / Marie



Kommentarer
Postat av: Madde

oj ny design ;) har inte heller kunna läst bloggar på några dagar pga jobb och att man e hos mamma och man vart allmänt trött haha (a) om man får skylla på det :P hehe



ja tack så hemskt mkt gumman.. gläder mig att höra lixom =) du hade också bra skrivet !

ja jag vet ärligt inte vad jag hade gjort idag utan ola.. mindre bra musik, mindre bra vänner, absolut mer dötid utan resor, spelningar, hemsida och fanbloggar haha

2009-01-19 @ 19:49:59
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Madde

aw tack desamma :)

går inte förklara va du betyder för mig =)

2009-01-19 @ 22:01:10
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0