Många Tankar

Hej Allihopa...

Många tankar som snurrar runt i huvudet på en nu faktiskt.
Det mesta handlar ju såklart om jobbet att hoppa upp o ner i tjänst
hela tiden är inte alls kul. Visst jag har ingen familj som jag ska försörja m.m
Men jag har mig själv som jag ska försörja ju jag ska ju leva jag med liksom
det gör dte inte lättare för att jag ej har barn o familj liksom. Jag har en lägenhet
jag ska betala för alla mina andra räkningar, handla mat m.m men det tänker personer
ej på så ofta men säkert många som tänker ja men du kan ju åka hem till mamma och pappa
och äta hos dem så slipper du ju handla mat så sparar du ju in pengar där, men personer
fattar inte att jag ej är sån person som springer hem till mamma o pappa så fort det är något
jag har flyttat hemifrån och jag vill klara mig själv liksom. Stå på mina egna ben liksom, jag vet
ju om att mamma o pappa finns där o stöttar mig om jag ber dem om hjälp men jag vill
klara mig själv visa att jag kan stå på egna ben o klara av motgångar med liksom.

Nu nästa månad kommer jag jobba 50% igen, visst jag är glad att jag får stanna kvar
på jobb, men man känner sig också som en bra att ha liksom man kan bolla med fram o tillbaka med.
Men klarade jag av denna månaden av den lilla lönen jag fick ska jag väl klara det igen eller hur?
Det är så mycket man vill göra med, som jag o Gill snackat om att vi ska åka igen och betsämt att det skulle
bli Rhodos äntligen sjukt kul och så nästa dag får man detta beskedet att man ska gå ner i tjänst igen till 50%
nu helt plötsligt är den resan långt ifrån en :(

Sorry att jag gnäller men kände att jag behövde skriva av mig lite i alla fall
vill ej belasta mina vänner med mina problem heller, vill ej bli en gnällig vän liksom..

Nu ska jag nanna kudden i alla fall försöka, blir tvätt o städ imorgon som står på schemat :P

Godnatt allihopa kärlek till er som orkat läsa igenom mitt gnäll inlägg haha :)


Kommentarer
Postat av: Anne

Vi behöver timvikarier, kanske inte det bästa men du får ju ihop fler timmar i alla fall... Kan hända där kommer vik hos snart med, är en del som ska vara ledig en längre tid. Du kan få numret till vikariebanken om du vill :)

2010-01-16 @ 15:42:09
URL: http://nilssonanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0