Rix Fm Festivalen Malmö <3

Heej Allihopa...

Eftersom Linda, efterlyste en blogg om när jag var i Malmö i helgen o såg Ola. Så får jag väl ta o skriva några rader hur det var den kvällen, så hon kan läsa och ni andra såklart med som vill.

Vid 14.00 på eftermiddagen så tog jag o min tjejkompis tåget ner till Malmö för att se Rix Fm Festivalen nere i Malmö Festivalen. Dagen innan fick jag reda på att våran älskade skåning skulle med till Malmö på Rix Fm såklart blev man ju superglad, saknat att se han på scenen. Men som sagt vi landade på Malmö Centarl ca 14.52, var ca 1 timme innan Rix Fm Festivalen skulle sätta igång, Jag o min tjejkompis sprang såklart raka vägen dit inte så mycket folk trots det var bara 1 timme innan det hela skulle börja, rätt skönt tyckte vi, vi vill inte så längst fram men kom en bra bit fram ändå till sist brukar bli så hehe. Men folk kom och hela storttoget var ju fullt när hela startade 16.00 ut på scenen kom ju Roger o Titti från rix morron zoo. Tyvärr så kunde inte Gert komma, lite tråkigt men var kul ändå.

Först ut på scenen var ju såklart Ramselles, sen blev det Amy som kom ut på scenen, en glad liten tonårs tjej får jag ju säga haha. Sen var hela festivalen igång o Maria, Kurt, Rongedal, Sanna, E-type, Patrik Isaksson, och sist med inte minst våran älskade OLA SVENSSON <3 Det blev verkligen ös på torget, för innan honom hade ju E-type fått igång publiken duktigt mycket och sen kom Ola och han höll igång den lika bra om inte mer, Underbart att se han står där på scenen i sina underbara lockar o sitt leende o bara njuter, lyckan spridder sig verkligen.

Jag fick en tanke där jag stod, att LInda då som varit lite nere den senaste tiden, behöver verkligen lite lycka o glädje så tog upp mobilen och slog henne en singnal, hon fick höra Ola sjunga Love in stereo live i Malmö genom min telefon så hon var med också på ett litet hörn, efter det så var det ju Natalie o där blev det allsång som bara den underbart fick sta rysningen där, sjukt underbart.

Sen efter Rix Fm festivalen så ringde jag upp Linda igen för att försäkra mig på att hon verkigen hade hört Ola sjunga Love in stereo, och såklart hade hon ju det och hon var sjukt glad, verkligen skönt att höra att man kan glädja en person genom att ringa ett samtal :)

Effer det blev det donkan med tjejkompis, sjukt sjukt hungriga var vi, sen yrade vi lita i malmö.
Tills sist var jag så nära att åka hem igen för vi hittade inget roligt att göra, men min killkompis Mange ville ju verkligen att jag skulle stanna kvar tills han kom så vi kunde ses sötnosen fick som han ville haha.

Efter nån timme då jag o min tjejkompis träffat på en främling Josefine hette hon som blivit av med sina vänner fick hänga på oss för vi tyckte synd om henne annars, iväg o träffa sötnosen (Mange) och hans vänner, sen hamnade vi efter mycket om och men i nått tält men jag o min tjejkompis ville ta det tidigare tåget hem o inte det sista men som sagt Mange fick sin vilja igenom igen han ville ej att jag skulle gå så han lovade att att han skulle ta tåget med oss så vi hittade till centarlen med

Så man blev ju kvar o mtmog en cider till och hande trevligt tillsammans med dem. Haha när vi kom så tyckte jag o Felicia att bänken var ostadig så vi byte bänk, men efter nån timme så åkta först Mange i marken jag efter och felicia efter mig hahahahhaa där låg vi i en hög på marken på varandra ahahaha

Mange - Dem föll för mig :)
hahaha hans jävla kommentarer alltså.

Men Felicia o Mange ick fixa ihop bänken igen eftersom jag bara skrattade :P

Sen nån timme efter blev det tåget hem, släppte av Sötnosen (mange) i kävlinge tur jag var vaken för det var ju inte han, jag låg o halvsov i hans famn men han sov haha så väckte honom, så han kom av, sen blev det landskrona för mig o min tjejkompis hahaha cykla hem as kallt var det men det gick ändå.

Detta var min minnesvärda kväll på Malmö Festivalen 2008 haha och med Rix Fm Festivalen med Ola :)

Tack för en sjukt underbar kväll Ola, och alla som var med den kvällen. Ni är guld värda i alla lägen <3

// Marie




Kommentarer
Postat av: Linda

blir så glad av att läsa allt det :)

Låter som en underbar kväll,och tack för ditt samtal :) <3

2008-08-19 @ 20:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0