Uppsala Resan

Nu är jag hemma igen från Uppsala, spenderat min tid där uppe hos brorsan med mamma o pappa.
Tänkte jag får väl blogga om min underbara resa haha.

Lördag natt/morgon kl 04:00 drog man iväg i bilen på väg till uppsala. sjukt trött var man det var bara att hoppa in i bilen o sova där bak haha. Sov nog några timmar men inte det skönaste att sova i bil om jag säger så. Kom upp till Braehus vid 7.30 något där vi tog våran första paus i resandet. hade smörgåsar o sånt med oss så det blev att sitta o få i sig lite frukost o dricka. sen belv det att gå på toa för mig o mamma. Sen var det bara in i bilen igen o köra emot Uppsala. Resan gick bra hela vägen faktiskt, var uppe i Uppsala vid 12 tiden något. Handlade hem lite grjor till brorsan sen hem om honom o fikade lite o så.

Sen blev det shoppingrunda på stan med brorsan, mamma, pappa han blev hemma hos brorsan för att sova lite han hade ju ändå kört hela vägen upp så han var ju sjukt trött. Brorsan o mamma o jag tog en shoppingrunda istan nån timme, jag hittade eller snarare min brorsa hittade en sjukt sjukt snygg vinterjacka till mig. grymt snygg var den och den var ju inte billig om jag säger så haha det blev tomt i plånboken hehe, men både mamma o brorsan tyckte jag skulle köpa den så det gjorde jag ju såklart.:)

Sen hittade jag också en grymt snygg kjol, kunde inte hålla mig utan det fcik bli den också, letat efter en kjol nu till vintern som man kan ha och hösten med såklart, så äntligen hittade jag en. Brorsan hittade en väska efter mycket om och men han skulle ha, för hans träningsväska var inte i bästa skicket längre om jag säger så haha. mamma hon hittade ett par örhängen som var sjukt söta.

Sen blev det hem till brorsan gick o mamma, jag, pappa checkade in på hotellet som vi skulle bo på Scandic Hotell som är mitt emot där brorsan bor hur bra som helst. Fick samma rum som vi haft innan haha lite roligt det där. Sen vilade vi oss lite. På kvällen blev det att fira mamma o pappas bröllopsdag på en resturang som heter kör, kött, och bar, sjukt mysig resturang verkligen, där man fick välja vilket kött man ville ha, sen vilken sås man ville ha till, sen vilken potatis, prommes eller potatisgratäng man vill ha så man fick göra sin egna lilla måltid haha sjukt bra.

Tog lita tid innan vi fick den men det var mycket folk också där så det är ju helt förståligt ju. Men sååå sjukt mycket man vi fick herregud inte sett så mycket mat i hela mitt liv tror jag hahah :O blev mätt bara av att titta på det hahah. men det var så underbart gott verkligen. Kvällen blev i alla fall lyckad :)

Söndagen blev att köra en runda ut o kolla var nånstans vi skulle sen när vi skulle kolla på brorsans lag, var deras idrottsplats låg, sne blev det köra ut o ser var min bror jobbar nånstans vilken skola, sjukt fin skola verkligen så in o kika lite där, sen vände vi hem om till brorsan men jag o mamma bestämde oss för att ta bussen ner istan o ta en glass så det gjorde vi.

När jag hoppar av bussen så springer jag nästan ner en person som jag känner så sjukt mycket igen men kom ej på vem det var fråns mamma kommer springande efter mig och säger det var ju PATRIK ISAKSSON :O hahaha jag bara jaaa det var det ju heregud jag hade ju sprungit på honom utan att komma på att det var han hah det var lite häftigt. men jag tog väl han som vilken person som helst, la ej märke till det så mycket. Haha undra om jag hade gjort det om det hade varit OLA hahaha hmmm vem vet kanske bara gått förbi hahahha.

Vi tog en mjukglass i alla fall istan o tände ett ljus inne i domkyrkan det är ju sjukt märktig den kyrkan, sen tpg vi bussen hem till brorsan igen där mötte upp dem sen blev det skjusa min bror till en polare, sen åkte vi vidare för att hälsa på min kusin som också bor i Uppsala, och mitt kusinbarn sjukt underbart att träffa dem igen verkligen.

Sen blev det tillbaka till hotellet byta om och iväg för att se brorsans lag spela match, tyvärr förlorade dem med hela 9-0 men hela laget var ju nsötan sjuka eller skadade så det var typ ett reservlag som fick spela mot serieledarna Märsta men men....

Måndagen blev ju att sätta sig i bilen igen för att åka hem till skåneland.:) vi hade bestämt att vi skulle åka inom dalarna för att hälsa på några barndomsvänner till mamma och en barndomsvän till mig med. Men först så stannade vi i Skinnskatteberg där pappa har en släkting eller bekant till farfar så hälsade på honom lite, sen iväg emot Ludvika där min mamma är född o uppväxt. Där träffade vi en barndomsvän till mamma o hennes föräldrar trevligt o träffa dem igen, blev så glada så dem fick tårar i ögonen när vi skulle åka igen. Sen inom en annan barndomsvän till mamma o hennes dotter Erika som jag är barndomsvän med, vi har inte sett på hela 9 år ungefär herregud sist vi sågs var vi 11 ¨år haha och nu är vi 20 båda två så sjukt underbart att träffas igen.

Sen efter det blev dte hela vägen hem till Skåneland, fast med några toalettpauser o så. och såklart hade jag Ola musik hela vägen upp o hela vägen ner igen i min mp3 hahaha.:)

Men resan gick bra både dit o hem, haft en underbar helg ska inte klaga, men det märks att man är hemma nu sjukt trött är man hehe men det får gå ändå saknat alla här hemma såklart <3 Men undrar om det verkligen är någon som orkar att läsa hela denna romanen hahah om min resa <3 Ni behöver inte om inte inte vill, men ni som orkat att läsa hela ska vara stolta över er själva hahha :)

Ha det underbart så ses vi o hörs snart igen. Love / Marieeeee <3



Jag o Erika <3 Älskar dig gumman, vi rockar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0